stiri din tara

Dezvoltarea domeniului stimularii prin arte combinate in Romania

posted Jul 12, 2011, 4:30 AM by Reteaua Impreuna

Bogdan Ardeleanu
- 2011-Apr-6 -
stiri din tara

14-15 aprilie 2011 ORGANIZATORI: Reteaua Nationala de Arte pentru Comunitate IMPREUNA, Bacau Relief Fund for Romania, UK

Despre conferinta:

Reteaua Impreuna, va invita in perioada 14-15 aprilie 2011, la o intalnire pe tema dezvoltarii domeniului stimularii prin arte combinate in Romania. Seminarul va avea loc in orasul Bacau si va incepe pe data de 14 aprilie cu o cina festiva la ora 17 si se va incheia pe data de 15 aprilie la ora 15.

Costuri:

Organizatorii acopera toate cheltuielile (cazare, masa, locatie, pauze...), mai putin transportul, care trebuie suportat de dumneavoastra. Va rugam sa confirmati participarea dumneavoastra pana la data de 8 aprilie 2011. Vom reveni cu un Email in care va fi atasata Agenda evenimentului!

Va rugam sa adresati orice intrebare despre seminar, Retelei Nationale de Arte pentru Comunitate Impreuna.:

Telefon 0234 585658, persoana de contact - Bogdan Ardeleanu.

Email – impreuna@impreuna.arts.ro

Conf.Univ.Dr. Bebe Mihaescu MD - cursuri formare profesionala continua

posted Jul 12, 2011, 4:30 AM by Reteaua Impreuna   [ updated Jul 12, 2011, 4:33 AM ]

Bogdan Ardeleanu
- 2011-Jan-11 -
stiri din tara

Se cauta participanti, mai exact 15, interesati in cursurile de formare profesionala continua prezentate mai jos pentru a putea domnul Bebe Mihaescu sa formeze si in Timisoara.

Asociatia de Psihoterapie Experientiala si Hipnoterapie, acreditata de Colegiul Psihologilor din Romania, inscrisa in Registrul Furnizorilor de Formare Profesionala, partea a II a cu nr. RF-II-B-78, anunta inceperea cursurilor de formare profesionala continua si pentru urmatoarele cursuri creditate de catre Comisia de psihologie clinica si psihoterapie:

1. „PSIHOTERAPIA SI NOUA PARADIGMA INTEGRATIVA“, 3 module – 20 ore/modul – 20 credite. Formator: conf.univ.dr. BEBE (VASILE) MIHAESCU

2. „PSIHOSEXOLOGIE (Sexualitate normal / patologica - psihosomatica - relatii de cuplu)“, 5 module – 18 ore/modul – 20 credite. Formator: conf.univ.dr. BEBE (VASILE) MIHAESCU

3. „EVALUAREA SI TERAPIA TRANSGENERA?IONALA A UNIFICARII IN AFECTIUNILE PSIHOSOMATICE“, 5 module – 6 ore/modul – 15 credite. Formatori: - conf.univ.dr. BEBE (VASILE) MIH?ESCU, - lector univ.drd.OANA GOSTIN.

4. „PSIHOTERAPIA EXPERIENTIALA IN CLINICA SI IN VIATA DE TOATE ZILELE“, 3 module – 20 ore/modul – 20 credite. Formatori: - conf.univ.dr. BEBE (VASILE) MIHAESCU - psihoterapeut specialist ILEANA HATU

5. „PSIHOPATOLOGIA COPILULUI, PSIHOLOGIA EDUCATIONALA SI CONSILIEREA SCOLARA DIN PERSPECTIVA ABORDARII EXPERIENTIALE“, 5 module – 10 ore/modul – 15 credite. Formatori: - conf.univ.dr. BEBE (VASILE) MIHAESCU - lector univ.drd.OANA GOSTIN.

PERIOADA SI CONDITII DE FORMARE

Cursurile se vor organiza in weekend.Locatia se stabileste in functie de cererile cursantilor (formatorii se deplaseaza in orasele unde se vor forma grupuri, inclusiv in Bucuresti).Un grup este format din minim 15 persoane. Cursurile urmaresc integrarea unor noi campuri in practica psihoterapeutica urmare a ultimelor descoperiri stiintifice.Formatorii sunt specialisti cunoscuti in domeniu.

ADRESABILITATE

Cursurile se adreseaza tuturor psihologilor si psihoterapeutilor din Romania precum si studentilor si absolventilor inscrisi in programele formative ale scolilor de psihoterapie (indiferent de stadiu – dezvoltare personala, formare sau supervizare), profesorilor, educatorilor si persoanelor interesate de dezvoltarea lor personala. Absolventii cursurilor primesc diplome pe care vor fi mentionate orele parcurse, numarul de credite obtinute, recunoscute de toate asociatiile acreditate de Colegiul Psihologilor din Romania, in urma unui seminar.

Pentru inscrieri (si alte detalii in legatura cu locatia, taxa de participare) contact e-mail: psihoexphipno@gmail.com

Cursuri de formare ca terapeut prin joc si dramaterapeut

posted Jul 12, 2011, 4:27 AM by Reteaua Impreuna   [ updated Jul 12, 2011, 4:29 AM ]

Ioana Serb
- 2009-Nov-3 -
stiri din tara

Buna ziua,

Am placerea sa va anunt ca, incepand cu ianuarie 2010 vor incepe cursurile de formare ca terapeut prin joc si dramaterapeut in cadrul Asociatiei de Terapie prin Joc si Dramaterapie din Romania.

Cursurile sunt acreditate de catre Colegiul Psihologilor din Romania, astfel incat la finalul primilor 2 ani studentul va putea fi recunoscut ca si consilier, conform standardelor Colegiului Psihologilor, iar la finalul celor 3 ani va avea statutul de terapeut prin joc si dramaterapeut sub supervizare.

Curricula cuprinde 450 de ore de aplicatii teoretice si practice, 150 de ore de terapie personala si 60 de ore de supervizare.

Dupa finalizarea cursurilor de formare de lunga durata (3 ani), terapeutul sub supervizare va trebui sa acumuleze inca 150 de ore de supervizare (o ora de supervizare la 3 ore de practica) pentru a deveni terapeut autonom.

Pentru inscrierea pentru programul formativ de trei ani, fiecare aplicant trebuie sa trimita un CV profesional cat mai detaliat (in romana si engleza), o scrisoare de motivatie si documentele care sustin declaratiile din CV. Recomandam sa cuprindeti in CV toate experientele de formare in terapie prin joc si in dramaterapie, fie in cadrul cursurilor sustinute de catre Dr. Sue Jennings si colaboratorii acesteia, fie in alte contexte, precum si experientele de terapie/dezvoltare personala precedente sau formari in alte scoli de terapie.

Actele solicitate vor fi trimise pe mail la adresa ion_as@yahoo.com, cu mentiunea « Inscriere formare », pana la data de 05.12.2009.

Interviurile de selectie vor avea loc in cursul lunii decembrie, in Brasov. Vor fi chemate pentru interviu doar persoanele selectate in urma analizei dosarului trimis. Taxa de interviu este de 30 de lei.

Cursurile de formare se vor desfasura in Brasov, incepand cu ianuarie 2010. Pentru detalii legate primul an de curs (program, taxe) va rog sa trimiteti un email la adresa: ion_as@yahoo.com

Pt. persoanele care au urmat pana in prezent cursuri de terapie prin joc si dramaterapie : aceste situatii vor fi discutate si analizate, pe baza dosarului trimis, de catre comisia ATJDR pentru a se decide nivelul de pregatire actual si nivelul de intrare in programul de formare de lunga durata.

In situatia in care aveti nevoie de alte informatii sau clarificari, va rog nu ezitati sa imi scrieti la aceasta adresa de e-mail.

Toate cele bune,

Ioana Serb

Proiectul Avatar@School

posted Jul 12, 2011, 4:20 AM by Reteaua Impreuna

Asociatia Project Wolf
- 2009-Jan-13 -
stiri din tara

In cursul anului 2008 au avut loc o serie de jocuri de rol in care s-au implicat 24 de elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Titulescu Brasov, ai Colegiului National Dr. Ioan Mesota Brasov si ai Liceului Teoretic George Moroianu Sacele.

Aceste activitati au dus la crearea si dezvoltarea abilitatilor de mediere si de rezolvare de conflicte. Beneficiile sunt cu atat mai importante, cu cat trebuie mentionat faptul ca in acest moment Romania, in ceea ce priveste medierea, se afla mult in urma altor tari europene, in care exista deja centre de mediere atat in scoli, cat si in afara acestora.

Proiectul Avatar@school a atins un subiect sensibil si prea putin explorat in scolile noastre, iar abordarea este inovativa. Reactia elevilor a aratat ca jocurile de rol virtual au fost amuzante si un mod bun de a lucra asupra unor problemelor dificile privind violenta si intimidarea in scoli

In luna ianuarie Asociatia Project Wolf incheie cu succes un proiect international co-finantat de Comisia Europeana prin Programul Socrates-Minerva, proiect care a avut ca scop explorarea unui nou mod de rezolvare de conflicte bazat pe jocuri de rol virtual si pe o abordare prin cooperare si joc. Proiectul Avatar@School a constat in stabilirea de jocuri de rol virtuale in care elevii, profesorii si alte persoane au incercat strategii pentru rezolvarea conflictelor prin intermediul medierii de la egal la egal in scoala.

Echipele din Romania, Italia, Spania, Germania si Marea Britanie au dezvoltat un mediu virtual tridimensional pe internet (OpenSim) in care elevii scolilor din Europa sa poata sa isi formeze si exerseze abilitatile de mediere si rezolvare de conflicte, astfel incat sa faca fata violentei, intimidarii si victimizarii. Folosind instrumentele dezvoltate prin acest proiect, este posibil ca elevii sa interactioneze si sa schimbe idei prin intermediul jocurilor de rol virtuale cu alti elevi din Romania sau din alte parti ale Europei.

In mediul virtual elevii gasesc scenarii si personaje (avataruri) date, ale caror reactii, sentimente si nevoi sunt similare cu cele pe care ei le pot avea ca tineri. Participantii intalnesc tineri ca ei, egali care ii incurajeaza sa vorbeasca si ii ajuta sa gaseasca o solutie la unele dintre conflictele lor, prin medierea de la egal la egal. Aceste exercitii ii ajuta sa acumuleze informatii si abilitati care ii vor ajuta apoi, in viata reala, sa faca fata situatiilor de conflict. Jocurile de rol sunt supervizate de un moderator extern, expert al echipei proiectului si vizeaza sa ajute jucatorii sa exploreze moduri posibile de rezolvare a scenariului de conflict dat, fie singuri, fie prin implicarea unui mediator. Rolurile abuzatorilor, vicitimelor, spectatorilor si mediatorilor sunt jucate de catre elevi. Dupa fiecare joc de rol experientele sunt discutate in cadrul unei sesiuni de evaluare.

Trebuie subliniat faptul ca toate etapele jocului au loc intr-un mediu sigur, o platforma accesibila doar participantilor si administratorilor, elevii fiind protejati fata de intruziunea unei terte parti sau fata de orice risc legat de acest lucru.

In cursul anului 2008 au avut loc o serie de jocuri de rol in care s-au implicat 24 de elevi ai Liceului Teoretic Nicolae Titulescu Brasov, ai Colegiului National Dr. Ioan Mesota Brasov si ai Liceului Teoretic George Moroianu Sacele. Aceste activitati au dus la crearea si dezvoltarea abilitatilor de mediere si de rezolvare de conflicte. Beneficiile sunt cu atat mai importante, cu cat trebuie mentionat faptul ca in acest moment Romania, in ceea ce priveste medierea, se afla mult in urma altor tari europene, in care exista deja centre de mediere atat in scoli, cat si in afara acestora. Proiectul Avatar@school a atins un subiect sensibil si prea putin explorat in scolile noastre, iar abordarea este inovativa. Reactia elevilor a aratat ca jocurile de rol virtual au fost amuzante si un mod bun de a lucra asupra unor problemelor dificile privind violenta si intimidarea in scoli

Cu toate ca proiectul se incheie la data de 15 ianuarie 2009, platforma OpenSim ramane disponibila pentru o perioada de cel putin inca un an pentru orice scoala sau organizatie care doreste sa o utilizeze ca instrument de dezvoltare a abilitatilor de mediere. In acest scop, expertii romani din proiectul Avatar@School pot pune la dispozitia scolii/organizatiei interesate (la solicitarea acesteia) informatii legate de mediere si rezolvare de conflicte (un pachet de ghiduri de informare dezvoltate in cadrul proiectului), precum si instructiuni detaliate legate de accesarea si utilizarea mediului virtual.

Pentru mai multe informatii cu privire la proiect, puteti accesa site-ul www.avataratschool.eu sau trimite un mail pe adresa east@avataratschool.eu sau playwithus@avataratschool.eu

Socializare prin creatie

posted Jul 12, 2011, 4:18 AM by Reteaua Impreuna

Mariana Indrie, Psihopedagog , Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva nr.1
- 2008-Jun-25 -
stiri din tara

Centrul Scolar pentru Educatie Incluziva nr.1 Oradea a participat la competitia de granturi pentru dezvoltare scolara in urma careia a obtinut finantare pentru proiectul intitulat `Comoara din sufletul meu`. Obiectivul general al proiectului este socializarea unui numar de 123 elevi cu cerinte educative speciale de la CSEI nr.1, prin organizarea unor activitati instructiv- educative si recreative, in scoala si in afara ei, in perioada iulie- decembrie 2007.

Printre activitatile desfasurate in cadrul proiectului, cele cinci ateliere de creatie: muzica si dans, teatru, ecologie, arta si meserii si arta- decoratiuni completeaza o mare parte din proiect, desfasurandu-se pe o perioada de trei luni, din octombrie pana in decembrie 2007. Aici au fost implicati 70 de elevi, din ciclul primar si gimnazial, coordonati de cadre didactice specializate de la aceasta unitate Scolara si 9 elevi din Invatamantul de masa, de la Scoala cu clasele I-VIII George Cosbuc, Oradea.

Atelierul de arta-decoratiuni, si-a propus ca tema principala confectionarea si realizarea unor `comori`, urmarindu-se pastrarea traditiei populare, prin realizarea unor produse din lut, margele si lana. Din aceasta tema centrala, desprinzandu-se doua teme aplicative: `comoara din jurul meu` si `podoaba mea- comoara mea.

In cadrul acestui atelier de creatie, cei 16 elevi, coordonati de educator, Liliana Sarb, desfasoara activitati de decorare a unor obiecte utilitare (cutii, borcane, pahare), crearea de masti (animale), confectionarea unor obiecte din argila, fiecare elev implicandu-se in mod activ in realizarea si obtinerea unor lucrari deosebite.

Se urmareste, prin toate activitatile desfasurate, implicarea elevilor in activitati cu caracter practic in vederea reprofesionalizarii acestora, dobandirea unor noi tehnici de lucru specifice artei populare in vederea pastrarii traditiei, familiarizarea elevilor cu materiale noi de lucru: nuiele, sarma, margele si paiete si nu in ultimul rand, dezvoltarea gustului pentru frumos.

Ceea ce este important de remarcat este faptul ca, in urma acestor activitati, unul dintre elevi si-a exprimat optiunea de a confectiona in perspectiva cosuri: ``vreau sa fac cosuri din nuiele, nu este foarte greu, acum ca am invatat cum se fac`(spune Ionut).

Prin participarea la atelierele de creatie, elevii isi dezvolta abilitati de comunicare orala, de colaborare si relationare interpersonala, dobandesc deprinderi practice de lucru, vor putea sa-si cunoasca propriile abilitati si sa-si identifice diferentele ce pot exista in raportul dintre posibilitati si aspiratii si nu in ultimul rand, un element semnificativ obtinut de catre acestia va fi cresterea increderii in sine prin valorificarea potentialului individual.

Contact:

Email: maiaindrie@yahoo.com

Manual de bune practici in integrarea persoanelor cu dizabilitati

posted Jul 12, 2011, 4:17 AM by Reteaua Impreuna

Adina Dediu, Asistent Dezvoltare Organizationala, Fundatia Inima de Copil, Galati
- 2008-Jun-18 -
stiri din tara

Fundatia `Inima de copil` Galati in cadrul proiectului `Lucrand impreuna pentru cei in nevoie`, proiect finantat de catre Comisia Europeana, prin Programul Networking- Componenta Societatea Civila- Bulgaria si Romania, a lansat Manualul de Bune Practici in serviciile destinate integrarii persoanelor cu dizabilitati, impreuna cu partenerii Asociatia Viata Independenta- Bucuresti, Centrul National de Integrare Sociala- Sofia, Bulgaria, DPI- Lamezia Terme, Italy, ADO Icarus- Hasselt, Belgia.

Manualul cuprinde 5 sectiuni, fiecare prezentand modele de bune practici ale organizatiilor si institutiilor din Romania, Bulgaria, Italia si Belgia, dupa cum urmeaza: educatie, integrare profesionala, servicii sociale comunitare, socializare, advocacy pentru drepturile persoanelor cu dizabilitati.

Lansarea oficiala a Manualului de bune practici s-a facut la Conferinta Nationala `Impreuna pentru drepturile celor marginalizati`, organizata la Galati, in Noiembrie 2007 (vezi articol rubrica Conferinte si seminarii). La acest eveniment au participat furnizori de servicii sociale din sectorul ONG, reprezentanti ai autoritatilor publice locale si nationale din domeniul social, sectorul business si mass media.

Manualul ofera modele de bune practici actuale, fiind un mijloc important de diseminare a informatiei, de transfer de know-how catre alte ONG-uri cu activitate semnificativa in domeniu, cat si de promovare a modelelor de bune practici din Romania, Bulgaria, Belgia si Italia, care ar putea fi adaptate si aplicate la nivel national.

Consideram ca Manualul de bune practici este una dintre cele mai bune oportunitati pentru a face cunoscut progresul serviciilor sociale, la fel ca si noile directii de dezvoltare ale sistemului social in Romania, Bulgaria, Italia si Belgia, pentru beneficiul celor aflati in nevoie.

Manualul este distribuit gratuit catre organizatii neguvernamentale si institutii de stat, autoritati locale, factori de decizie in domeniul social.

Pentru cei interesati de Manualul de bune practici in forma printata sau CD, va puteti inscrie pe lista de distributie contactand persoana responsabila, Adina Dediu, la datele de contact mentionat in continuare.

Contact:
T/F: 0236 458 400 Mobil: 0726 105 416 Email: adina.dediu@inimadecopil Web: www.inimadecopil.ro

Cursuri de terapie prin muzica

posted Jul 12, 2011, 4:15 AM by Reteaua Impreuna

Indrie Mariana, profesor, Centru Scolar Pentru Educatie Incluziva nr.1, Oradea
- 2008-Jan-15 -
stiri din tara

Cursuri de terapie prin muzica pentru specialisti care lucreaza cu diverse tipuri de persoane cu dizabilitati

Centru Scolar Pentru Educatie Incluziva nr.1 Oradea, a gazduit, in perioada 17- 20 septembrie 2007, Trainingul Aditional intitulat `Folosirea muzicii cu clientii cu dizabilitati din spectrul autist` si `Dezvoltarea deprinderilor muzicale`.

Acest training a fost asigurat de organizatia neguvernamentala Music As Therapy, Anglia, prin participarea extraordinara a terapeutilor prin muzica Cathy Rowland si Melanie Wells si de catre Centru Scolar Pentru Educatie Incluziva nr.1 Oradea, prin bunavointa doamnei director Popa Lucia si director adjunct, Erdeli Elena.

La acest training au participat 27 de specialisti in meloterapie, psihologi, psihopedagogi, educatori, din Bihor, Bacau, Cluj, Vaslui, Timisoara, Bistrita-Nasaud, Constanta si Sibiu.

Cursul s-a adresat specialistilor beneficiari ai cursului introductiv de terapie prin muzica derulat pe o perioada de 6 saptamani si celor care au derulat sesiuni de terapie prin muzica in mod periodic cu clientii, copii sau adulti cu cerinte educative speciale.

Scopul organizarii acestui training a fost acela de a oferi posibilitatea de imbunatatire a cunostintelor prin dezvoltarea tehnicilor lor muzicale si prin cresterea eficientei terapiei prin muzica in munca cu copilul, tanarul sau adultul cu cerinte educative speciale.

Tematicile puse in discutie in cadrul trainingului au fost: - autismul si sindromul Asperger: `Dispersarea miturilor`,`Ce ingreuneaza munca cu clientii din spectrul autist?` -instrumente familiare- sunete noi, `Tehnici muzicale in munca cu rezistenta` si un Atelier pentru voce -supervizarea colegilor si exemple clinice de terapie prin muzica folosite cu clientii din spectrul autistic

Acest training a venit inca o data sa aduca impreuna terapeuti din domeniul artelor, pentru a-si impartasi in mod reciproc experienta lor din munca facuta cu pasiune si responsabilitate, si toate acestea cu un singur scop: imbunatatirea vietii persoanelor cu dizabilitati.

Contact : Email maiaindrie@yahoo.com Web www.musicastherapy.org

Atelier Protejat de terapie ocupationala la Odobesti

posted Jul 12, 2011, 4:14 AM by Reteaua Impreuna

Luminita Teodorescu, Psiholog si Presedinte, Fundatia Pro Armonia, Focsani
- 2008-Jan-14 -
stiri din tara

La Odobesti, persoanele cu dizabilitati primesc training si calificare, pentru a avea o diploma. Ei devin tamplari acreditati si pot lucra in diferite unitati si ateliere.

Calificarea profesionala a persoanelor cu handicap provenite din institutii de ocrotire si sprijinul pe care societatea trebuie sa-l dea pentru cresterea gradului de ocupare a fortei de munca, in randul acestor beneficiari, este si va ramane in continuare o provocare pentru toti factorii implicati in implementarea de astfel de masuri.

Una dintre problemele identificate de Fundatia Pro Armonia in cadrul actiunilor de protectie si asistenta pentru persoanele cu handicap initiate la nivelul Judetului Vrancea, este nevoia de calificare profesionala si dorinta persoanelor cu handicap de a ocupa un loc de munca.

Prin initierea proiectului Atelier Protejat de terapie ocupationala Odobesti s-a reusit in cele 8 luni de derulare ale proiectului:

-calificarea profesionala a 8 persoane adulte cu dizabilitati usoare, provenite din institutia `mamut`C.I.T.O. Odobesti, in meseria de lucrator in tamplarie;
- infiintarea si dotarea unui mic Atelier Protejat pentru prelucrarea obiectelor artizanale din lemn;
- asistarea de specialitate a celor 8 beneficiari pentru adaptarea la conditiile de munca si dezvoltarea unui model de recuperare si reintegrare socio-profesionala a persoanelor adulte cu dizabilitati, prin promovarea cadrului legislativ privind atelierele protejate;

Ca urmare a rezultatelor obtinute, Fundatia Pro Armonia a fost invitata la seminarul ANPH cu titlul `Participarea pe piata muncii a persoanelor cu handicap`, organizat la Bucuresti, in data de 23 ianuarie 2007, pentru prezentarea proiectului ca model de buna practica.

In prezent, dupa 3 luni de la terminarea proiectului cei 8 beneficiari care au absolvit examenul si au obtinut o diploma de calificare in meseria de lucrator in tamplarie, au fost urmati de alti doi beneficiari care au dorit si ei sa invete aceasta meserie. Toti beneficiarii sunt prezenti zilnic la atelier si alaturi de un maistru realizeaza obiecte din lemn sculptate, casete pentru prezentarea vinului imbuteliat, masute si scaune pentru gradinita, alte obiecte artizanale.

Succesul echipei care a sprijinit acest proiect, rezulta si din faptul ca in luna martie 2007 se va onora primul contract de confectionare a unor manere din lemn, incheiat de Fundatie cu un agent economic local, iar in acest fel beneficiarii vor avea si recompense materiale. Cei 10 beneficiari sunt un grup care a inteles ce inseamna terapia prin munca si ca este esential ca ei sa invete sa aiba o meserie pentru a-si asigura o independenta financiara, dar si un statut socio-profesional.

T. M.este o persoana cu handicap asociat, in varsta de 49 ani, care este cel mai vechi asistat din C.I.T.O. Odobesti (din 1975). El a lucrat pe langa cei din sectia de tamplarie de la Caminul Odobesti si a visat sa aiba aceasta meserie de cand era copil. Ne-a marturisit cu bucurie ca `atunci cand a auzit ca va exista acest Atelier Protejat, parca a fost ca cineva care i-a indeplinit un vis mai vechi`. Copil, fiind la tara, ii placea sa foloseasca fierastraul si chiar l-a ajutat pe tatal sau sa faca gardul, motiv pentru care si-a dorit foarte mult sa fie calificat in aceasta meserie.`Asa ca m-am inscris primul la proiectul realizat de d-na Teodorescu Luminita, la Fundatia Pro Armonia. In partea de teorie la cursuri, am aflat lucruri noi si am fost foarte fericit cand am facut practica cu toti colegii la S.C. Mobistar Focsani, unde am vazut utilaje moderne.In prezent facem multe lucruri in Atelier si visez sa fac multe lucruri frumoase la Atelierul de la Odobesti, atat pentru multumirea mea sufleteasca, cat si pentru a arata celorlalti ca si noi persoanele cu handicap putem sa facem lucruri bune si frumoase.`

Chiar daca este greu si am intampinat obstacole, noi am incercat sa cream un mediu de munca deschis si accesibil pentru cele 8 persoane cu handicap si ne vom stradui ca oportunitatile de formare si ocupare profesionala pentru aceasta categorie, sa fie cat mai bine valorificate.

Asa cum spunea LA FONTAINE :`Nu-I nimeni de prisos cand stii sa-l pui la treaba dupa darurile lui`
*Finantare proiect: Guvernamentala prin Program ANPH 2006

Contact Fundatia PRO ARMONIA: Email: proarmonia@gmail.com

Curs de tehnici de stimulare prin Arte

posted Jul 12, 2011, 4:13 AM by Reteaua Impreuna

Elena Nastac, coordonator, Fundatia de Sprijin Comunitar, Bacau
- 2008-Jan-11 -
stiri din tara

Programul Impart din Bacau deruleaza o diversitate de proiecte dedicate persoanelor cu dizabilitati, avand ca scop stimularea acestora prin Arte. Printre activitatile lor, de asemenea, poti beneficia de intreaga lor experienta participand la training in stimularea prin arte.

Fundatia de Sprijin Comunitar din Bacau desfasoara un program adresat persoanelor cu dizabilitati din centre sau comunitate, denumit Impart.

Echipa Impart si-a construit profesionalismul de-a lungul a 15 ani de lucru cu toate categoriile de persoane cu nevoi speciale din centre. Membrii ei au invatat aplicat folosirea Tehnicilor de lucru prin Arte de la specialisti Britanici recunoscuti international (www.actionspacemobile.org, www.muzika.org.uk, www.suejennings.com, www.musicastherapy.org). Datorita traditiei scolii in domeniu, metodele asimilate sunt omologate si folosite la nivel European, in vederea stimularii si dezvoltarii persoanelor cu nevoi speciale.

In activitate s-au confruntat cu o cazuistica diversa in ceea ce priveste dizabilitatea. Ei cunosc in detaliu caracteristicile comportamentului copiilor sau adultilor institutionalizati pe termen lung. In urma rezultatelor benefice, din anul 2000 au fost solicitati sa isi impartaseasca cunostintele. Pana acum au fost pregatite peste 1000 de persoane din diferite judete.

Echipa Impart este autoarea singurului ghid de Tehnici de lucru prin Arte combinate din tara, editat cu consilierea specialistilor din domeniu din Marea Britanie.

Curs de initiere in Tehnici de lucru prin arta
(*adresat personalului implicat in activitati directe cu persoanele cu dizabilitati)

Teatrul vorbeste despre viata profunda a fiecaruia... Muzica permite exprimarea pe viu a starilor sufletesti, descrie temperamentul, forta psihica... Pictura, la fel de bogata ca si limbajul, proiecteaza lumea interioara ce poate fi astfel descoperita si stimulata pozitiv Artele fac parte dintre putinele mijloace prin care putem relationa cu persoanele cu dizabilitati, avand efecte pozitive.

Cursul de initiere in Tehnici de lucru prin arta derulat de Impart este descris de cei care il cunosc in 3 cuvinte : inovatie, culoare, rezultat.

In urma Cursul de initiere sute de persoane care lucreaza direct cu beneficiarii au primit solutii la probleme care pareau fara raspuns : cum sa relationeze cu o persoana agresiva, cum sa comunice cu o persoana cu dizabilitati severe sau sa ii dezvolte potentialul. Metodele predate stau acum la baza activitatilor de stimulare a multor persoane cu dizabilitati din tara. Eficienta lor se vede in primul rand in ameliorarea starii acestora.

Cursurile sunt o oportunitate de perfectionare profesionala a personalului conex, care vede in acest domeniu o optiune de viitor. Informatiile inovatoare sunt utile si celor care doresc sa aprofundez activitatile prin Arte.

Durata cursului este de 3 zile (21 de ore) si combina predarea teoretica cu sesiunile demonstrative. Atelierele sunt derulate intr-o combinatie de cursanti si beneficiari finali (unde este posibil), cu care se lucreaza pentru a demonstra eficienta metodelor. Echipa se deplaseaza (national), la locatia solicitantului. Numarul de participanti este de maxim 25; persoanele trebuie sa fie implicate in lucrul direct cu persoanele cu dizabilitati: educatori speciali, ingrijitori, psihologi, profesori etc.

Contact Impart: T/F: 0234 585 658 Email: impart@fsc.ro

CowParade - O campanie de fundraising reusita

posted Jul 12, 2011, 4:12 AM by Reteaua Impreuna

Simina Iovanovici
Coordonator proiect Fundatia Special Olympics

- 2005-Nov-13 -
stiri din tara

Pentru Special Olympics Romania, evenimentul CowParade a adus nenumarate bucurii. De la veselia sportivilor, care au pictat si ei o vacuta, pe Florica, pana la Jocurile Prieteniei Special Olympics 2005, care sunt in mare parte posibile datorita fondurilor adunate in urma licitatiei din 12 Septembrie. Pentru ca asa s-a finalizat aceasta mare campanie de strangeri de fonduri, prin scoaterea la licitatie a celor mai bune creatii. S-au strans 44 450 de euro, iar Special Olympics Romania beneficiaza de 75% din aceasta suma.

Fundatia Special Olympics din Romania a beneficiat in acest an de fonduri stranse in urma licitatiei vacutelor din cadrul CowParade, eveniment organizat de Event Horizon. Aceasta colaborare a inceput la sfarsitul anului trecut, cand echipa organizatoare a vizitat Special Olympics, “inarmata” cu un catalog unde am putut admira vacute din fibra de sticla imbracate, pictate, sculptate, decorate si care au fost expuse in orase importante din Statele Unite ale Americii si Europa.

Am aflat atunci ca intreaga poveste este legata de parada vacutelor, inceputa in Chicago in urma cu 6 ani, si de atunci s-a extins, bucurandu-se de amprenta lasata de mai multe culturi asupra modalitatilor de personalizare ale vacutelor. Lansarea oficiala a CowParade in Romania a avut loc la finele lunii Ianuarie. incepand de atunci artistii au fost invitati sa trimita propunerile lor despre cum anume ar decora ei vacutele. Acestea urmau sa fie achizitionate de catre diferite companii si mai apoi expuse pe strazile Bucurestiului. Ideile au fost numeroase si care mai de care mai nastrusnice, dar au fost alese doar 40 care au fost duse la bun sfarsit.

Pe langa artisti talentati si consacrati, cum ar fi Alexandru Ghildus, Ioan Nemtoi, creatorii de moda Doina Levintza si Razvan Ciobanu, au fost si personalitati din lumea sportului, precum Nadia Comaneci si Ilie Nastase, care si-au pus semnatura pe unele dintre vacute. Acestor nume li s-au alaturat cele ale altor artisti care au putut sa-si materializeze ideile folosindu-se de culori, pensule si alte materiale. In luna Iunie, vacutele au invadat Bucurestiul, iar locuitorii si vizitatorii capitalei s-au intalnit cu acestea in diferite locuri, in fata si pe terasa Teatrului National, la Hotel Marriot, in Parcul Cismigiu, in fata Primariei Capitalei, a cercului Militar, a Senatului, la iesirea din Metrou, in librarii. iti era greu sa nu zambesti, sa nu te opresti, sa nu admiri cand in fata ta aparea o vacuta diferita, colorata… speciala.

Pentru Special Olympics Romania, intregul eveniment a adus nenumarate bucurii. De la veselia sportivilor, care au pictat si ei o vacuta, pe Florica, pana la Jocurile Prieteniei Special Olympics 2005, care sunt in mare parte posibile datorita fondurilor adunate in urma licitatiei din 12 Septembrie. Pentru ca asa s-a finalizat aceasta mare campanie de strangeri de fonduri, prin scoaterea la licitatie a celor mai bune creatii. S-au strans 44 450 de euro, iar Special Olympics Romania beneficiaza de 75% din aceasta suma.

450 de sportivi din 11 tari Europene se vor reuni la Constanta pentru a celebra prietenia si curajul, timp de 4 zile, in cadrul unei competitii de invingatori. Mai mult decat atat, prin intermediul CowParade, Special Olympics s-a bucurat de mediatizare si, astfel, numarul celor care au aflat despre programele si actiunile dedicate celor cu dizabilitati intelectuale, a crescut.

Echipa Special Olympics Romania, sportivii, antrenorii, membrii de familie, colaboratorii si voluntarii, le multumesc celor care au organizat acest eveniment si alaturi de ei sunt multi altii care s-au bucurat de o prezenta usor diferita pe strazile capitalei si care a facut ca vara sa fie mai plina de culoare.

Contact “Special Olympics”:
t/f: 021 318 59 66

1-10 of 23

Comments